poniedziałek, 30 listopada 2015

Szczęście - DIY(do it yourself)

(Piosenka do lepszego czytania)


 Będziesz potrzebować:
  • kartkę papieru
  • długopis lub marker 
  • siebie
  • czas
  • chęci

     Pierwsze zadanie coachingowe dla Nas polega na stworzeniu listy rzeczy drobnych, które sprawiają Nam szczęście. Skupcie się na takich codziennych czynnościach, małych rzeczach, drobnych zachciankach itp. Pokażę Wam moją listę. 



     Każdy z Nas miewa gorsze chwilę, dni, tygodnie. Taką listę można pięknie ozdobić by wyżyć się artystycznie i powiesić gdzieś by móc często na nią zerkać. Ja wyjaśnię Wam moje punkty z listy i może kogoś zainspiruje. Nie wszystko muszę wyjaśniać więc ta lista będzie skrócona. 
  • kawa - jestem od niej uzależniony, rano bez dobrej kawy do mnie się nie wolno zbliżać
  • perfumy - jestem czuły na zapachy, co można zauważyć na liście, uwielbiam wiele perfum, a szczególnie jak inni je poczują i pochwalą, że są ładne. :D Taki mam wtedy uśmiech na twarzy. Zbieram perfumy i układam je na toaletce. codziennie psikać się innym.
  • mało znane piosenki - kocham muzykę i gdy znajduję piosenki przepiękne i są mało znane cieszę się podwójnie, że ja na nią natrafiłem i gdy mogę podzielić się nią z innymi. dla tego na początku posta zawsze wrzucam piosenkę.
  • zakupy - jestem zakupoholikiem i zawsze kupno jakiś ubrań daje mi radość, a szczególnie gdy kupuję coś super za małe pieniądze w lumpeksie
  • zadowolony pacjent - masuje ludzi w ramach praktyk i gdy pacjenci mówią, że przestało ich bolec i widzę uśmiech na ich twarzach to sprawia, że też się uśmiecham. Czuję, że wykonuje kawał dobrej roboty. Gdy dostaję w dowód wdzięczności jakieś słodycze to czuję się taki dowartościowany i bardzo szczęśliwy.
  • Deszcz - uwielbiam gdy pada, ale tak ostro. 
  • Zapach trawy - zapach skoszonej trawy to coś pięknego, a do tego jeszcze zapach skoszonej trawy w deszczu to najpiękniejszy zapach jaki istnieje na świecie. Coś czego człowiek nie może podrobić. 
  • "Nigdy w życiu" - uwielbiam ten film i znam większą część dialogów, kocham go oglądać non stop i odgrywać te wszystkie sceny. 
  • sztuka - uwielbiam teatr, opere, balet, galerie itp i zawsze wprawia mnie w lepszy nastrój
  • cytaty - gdy znajdę piękny cytat, uwielbiam je zapisywać na kartce i wracać do nich często.
  • prezenty - jestem szczęśliwy dając komuś prezenty  
  • plakaty - zbieram plakaty filmów, które wywarły na mnie olbrzymie wrażenie. Jak na razie mam dwa. 


     Tą listę stworzyłem w 3 minuty. Siedząc nad nią trochę dłużej możecie uświadomić sobie ile rzeczy może wprawić Was w dobry nastrój. Zapominamy często o tym, albo nie jesteśmy świadomi tego na co dzień. to jest super ćwiczenie i mam nadzieję, że Was zachęcę do jego wykonania. 

     Drugie ćwiczenie dla Was, ale to może od nowego roku. Założyć słoik szczęścia. Codziennie na karteczce zapisujecie coś co Was fajnego spotkało, wprawiło w dobry nastrój lub zaskoczyło. 

     Przyznam się, że ja założyłem taki słoiczek,ale po kilku miesiącach przestałem pisać.
 W roku 2016 chyba znowu do tego wrócę bo było to fajne. Nie zawsze było łatwe jak to się wydaje. Nie raz musiałem długo myśleć by sobie coś przypomnieć.Taki słoik otwiera się 31 grudnia, ale ja kilka moich karteczek wylosuję dla Was. 

09.02.2015r. Był piękny słoneczny i ciepły dzień. Zupełnie jak wiosną. Dzień był dłuższy. Słońce grzało. 

18.01.2015r. Wsłuchałem się dziś w piosenkę Kasi Nosowskiej "Ziarno prawdy". Mam ciarki. Jak zwykle tekst prosty,a chwyta za serce i daje do myślenia. Słowa mają wielką moc.

02.01.2015r. Szymon (mój mały brat) był w stroju marchewki. wyglądał tak słodko. 

12.03.2015r. Zakochałem się dziś w nowym perfumie "Bleu de chanel" Są przepiękne. 


      Jak sami widzicie są to drobne rzeczy. Myślę, że to fajna atrakcja na sylwestra. Tak rano  przy pysznej kawie zacząć czytać te karteczki i przypominać sobie ile fajnych rzeczy nas spotkało przez ten rok. 

      Podsumowując szczęście może tkwić w małych rzeczach,które często przeoczamy. Warto sobie uświadomić co Nam poprawia humor. Taka listę można rozwijać w nieskończoność. Kiedyś może dojdziemy do momenty kiedy radość będzie Nam dawać prawie każda chwila życia. :D Sam pracuję nad tym i Was tez do tego zachęcam. Takie dwa proste zadania dla Was. Może je wykonacie i podzielicie się rezultatem z mną. Czekam na to. Warto inwestować w siebie, więc poświęć czas by poznać samego siebie. 





4 komentarze:

  1. Mi podobne małe rzeczy sprawiają radość. Słoik jest świetny, chociaż fajnie jest też wpisywać jakieś wyjątkowe wydarzenia, które sprawiają nam wiele radości i zrobić takie roczne podsumowanie cudownych chwil.

    Pozdrawiam,
    Adam (brakujacykolorteczy.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoik można tworzyć na swoich własnych zasadach. Nie ważne czy będą to duże szczęścia czy małe. Chodzi o samą akcję.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. ZDELEGALIZOWAĆ COACHING! x)

    Nie no, świruję sobie, dwie fajne rzeczy nam przedstawiłaś. JUŻ WIEM JAK ZROBIĆ SZCZĘSCIE! ;d

    OdpowiedzUsuń