niedziela, 29 listopada 2015

Cytat - magiczna moc słów

(Piosenka do lepszego czytania)

     Cytaty to jest coś niezwykłego. Odpowiednie ustawienie kilku słów może tak bardzo zapisać się  w naszych głowach i sercach. Czemu zdanie "Wisła to najdłuższa rzeka" nie sprawi, że będziemy pod wrażeniem, a zdanie "Gdy palec wskazuje niebo tylko głupiec patrzy na palec." już tak? Moim zdaniem to dowód na to, że słowa mają wielką moc tylko trzeba je dobrze poukładać. 

     Ten post będzie miniaturowy bo chciałem się z Wami podzielić pewnym pięknym cytatem, ale to na koniec. Cytaty wyłapuje z książek, filmów, piosenek, rozmów. To sprawia, że nawet najnudniejsza książka dzięki takim cudownym zdania staje się ciekawsza, bardziej interesująca. Zmienia się nasze nastawienie do niej.  Uwielbiam zapisywać sobie,takie złote myśli gdzieś na kartkach czy w telefonie i potem do nich wracać. Często taki cytat jest punktem wyjścia do jakieś rozmowy, a już na pewno do przemyśleń. Stąd też moja prośba do Was. Piszcie mi w komentarzu jakieś piękne cytaty, może być jeden może być dziesięć. Z chęcią je przeczytam i kto wie, może kiedyś do czegoś się mi przydadzą. 

        Jutro będzie nowy post. Będzie dłuższy od tego i inny niż te dotychczas. A teraz obiecany cytat, który wyłapałem z jakiegoś internetowego opowiadania.  większego znaczenia nabiera ten cytat po przeczytaniu tego opowiadania. Ja płakałem jak to czytałem, ale to może kiedyś je tu udostępnię. Jak na razie sam cytat (list)


English version
"I love you and you love me
Seven simply words that make us we,
You came into my life quite unexpectedly
Your love for me remains a mystery,
Together we laugh, love, and cry
Our bond is so strong it will never die,
I'm as happy as I'll ever be,
Because I love you - and you love me."

"Ja kocham ciebie, a ty kochasz mnie.
siedem prostych słów, które tworzą 'Nas'
wszedłeś do mojego życia dość niespodziewanie
 twoja miłość do mnie pozostaje zagadką
nasza więź jest tak silna, nigdy nie umrze
razem się śmiejemy, kochamy i płaczemy

jak tak szczęśliwa jak tylko mogę, 
bo ja kocham ciebie, a ty kochasz mnie."

6 komentarzy:

  1. Super blog, fajny pomysł. Cytat piękny, powinniśmy dostrzegać to, co niezauważalne gołym okiem przez małe gesty. Co do cytatu to mam jeden z ulubionej książki:

    – Co to jest prawdziwe Ja?
    – To kim jesteś, a nie to co z ciebie zrobiono.

    Jako nastolatka sądziła, że jeszcze zbyt wcześnie, by wybierać. Jako młoda kobieta była przekonana, że już zbyt późno, by cokolwiek zmienić.

    Musiałem ich poszukać w Internecie,ale znalazłem ;)

    Pozdrawiam,
    Adam (brakujacykolorteczy.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowa mają wielką moc, jeśli się je rozumie. I nie chodzi tylko o język. Możesz napisać najpiękniejsze słowa o miłości, ale dla kogoś kto jej nie doświadczył będą puste.
    A teraz kilka cytatów ode mnie:

    "Pytania... Pytania, synku, są ważniejsze od odpowiedzi. Wiara to właśnie pytania. Więc nie bój się pytań" D. Terakowska Samotność bogów

    "Krople krwi przerażają, hektolitry działają znieczulająco" również Terakowska

    "Wartość zależy od okoliczności, woda jest cenniejsza niż złoto dla kogoś kto umiera z pragnienia. Dla tego kto tonie woda nie ma żadnej wartości, jest źródłem kłopotów" Terry Goodkind "Pierwsze prawo magii"

    "-Dziecinna logika, Piotrusiu
    -Czyli najlepsza - odpowiedział słabo- Dzięki niej wierzysz w to co powinieneś, choć wszystkie dowody wskazują na coś przeciwnego. Dzieci bez przerwy tak się zachowują i ta metoda sprawdza się częściej niż myślisz." James Owen "Powrót czerwonego smoka"

    "Życie jest niesprawiedliwe (...) ponieważ to wy macie zbyt wąskie horyzonty. Błędy mogą stać się szansami, wypadki bywają okazją by odkupić grzechy. To co w tej chwili wydaje się brakiem równowagi z czasem jej nabierze, jeżeli płótno na którym namalowano Twoje życie jest wystarczająco duże" James Owen "Powrót czerwonego smoka"

    "Ogień i woda - rzekł - nie za bardzo się kochają. Ale jeśli już się kochają, to namiętną miłością." - Cornelia Funke "Atramentowe serce"

    "- Jest pan ślepy, prawda? - upewnił się.
    - Zgadza się.
    - Ale nosi pan latarnię?
    - To nie przeszkadza. Nie nalewam do niej oleju.
    - Latarnia, która nie świeci, dla człowieka, który nie widzi?
    - Otóż to. Działa doskonale." Niesamowity Terry Pratchett chyba "Pomniejsze bóstwa"

    "Pieśń o stworzeniu Éa:
    Tylko w milczeniu słowo,
    tylko w ciemności światło,
    tylko w umieraniu życie:
    na pustym niebie
    jasny jest lot sokoła."
    Ursula Le.Giun "Czarnoksiężnik z Archipelagu"

    I można by tak w nieskończoność....
    Może piękne nie są wszystkie, ale piękno dla każdego jest inne.
    Na swoim koncie na lubimyczytac.pl mam ich trochę więcej :)
    Pozdrawiam
    Randaksela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za cytaty, bardzo ładne. :) Masz rację piękno dla każdego to coś innego i chyba to sprawia, że jest to jeszcze piękniejsze. :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Po pierwsze- radziłabym skorzystać od czasu do czasu ze słownika interpunkcyjnego, bo błędów tu pełno. Po drugie cytat, który podałeś tak naprawdę cytatem nie jest, tylko jakimś pustym bełkotem. Prawdziwy cytat powinien nieść jakiś głębszy przekaz.

    Moje propozycje:

    "W sobotę miasto traci swoją pracowitą twarz - w sobotę miasto ma pijaną mordę." M. Hłasko- Pierwszy krok w chmurach

    "W życiu są noce i dnie, ale są i niedziele, te jednak zdarzają się rzadziej niż w kalendarzu" M. Dąbrowska- Noce i dnie

    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami." E. Hemingway- Komu bije dzwon

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak wiem robię dużo błędów, ale mam nadzieje, że tak bardzo nie zaburza to odbioru. Będę się starać to poprawiać. Moim zdaniem przedstawiłem cytat. Dla mnie jest on piękny, dla ciebie nie koniecznie. Na tym polega świat na różnorodności.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń